5/08/2014

Mt. Kuju, Oita - Kumamoto's mountains








日本の山にずっと登りたかった..
私は大分県出身で毎回里帰りの際
九重の温泉地へ立ち寄っています。
今回は山に囲まれた大分、熊本へせっかくいけるのだし
5月のニュージーランドの登山の予行練習も含めて久住山のプチ登山をしてきました。
春、、日本の山は山桜と新緑でまるで着物の柄のような柔らかな彩りでいっぱい。
そして久住山の登山は標高差500mくらいとかなり初心者にも優しいコース。
コースのバリエーションも豊富で天狗が城、御池などにも足をのばせます。。。
御池を目指した私達でしたが、午後から登り始めたので残念ながらタイムアウト、、
でも気持ちよかったー 姉と姉の犬達と山を登りながらゆっくりと時間を過ごせたし、
旦那も日本の火山、新緑の山々のランドスケープに大喜び!
次回は朝からしっかり登るよー

I used to love climbing mountain when I was living in Japan.
I grew up in South island, Oita city where surrounded by beautiful mountains and nature. I normally visit country side of Oita/Kumamoto to visit Onsen town with my family.
We have plan to go to New Zealand for climbing after the Japan trip with my mother, so we thought it could be great to do a little climbing practice at home, and here are some photos from our Mt. Kuju trips.
It was great to hang out with my sister and her dogs.  My husband also really enjoyed here. Loved spring mountain landscape.. it reminds me of traditional Kimono patterns! So beautiful :)

No comments: