3/23/2010

A day of socks and bats


土曜日の公園で遊んだ際、前足のパットの皮が剥がれてしまったので、昨日の散歩はお預け。先週の高熱とは違って元気なのに外に出られない状態。一日2回消毒をしてとにかく安静にさせている。琴にとっては安静=退屈=苦痛の様。まるでチョコレートを食べた後の子供の様に、フルエナジーで「遊んで♪」攻撃。無視し続けているが、あまりにも可哀想なので 今朝起きてばい菌が傷口に入らない様に靴下を15分で作ったみた。ジーンズの切れ端とマジックテープで作ったなんとも格好悪い靴下だがお陰で今日は柔らかい土の川沿いを朝と夕方、2時間の散歩が出来た。散歩している際フルーツコウモリの群れがユーカリの木に何百匹もぶら下がっているのを発見!

Because of Koto injured front paw on Saturday, We couldn't go out yesterday. But it's a little different to last week situation, She is full of energy but just a little bit sore.  Once she wants to play, she beg for play really hard whatever I am working on.  I've been ignoring her behavior but I could just not ignored it all the time. So I made little denim socks like shoes in 15min fast thing in the morning to avoid bacteria get into her wound. We managed 2 hours walk along the Yarra river.  Very slow walk on only soft surface area, but she really liked to be out side. We found hundreds of fruits bat hanging down on gum trees along Yarra river!  It was exciting!

2 comments:

mika said...

琴さん走るの激しいもんねー^^;
真皮が出てる状態??犬は怪我したから安静に
するって観念ないもんね、大変やわー(汗)
コウモリすごー!これ結構顔がかわいいんじゃ
ない〜?

emi said...

琴は本当に 怪我と病気が絶えません!
この2年間、病院に掛かった費用を計算したらなんと合計$1200!避妊、ワクチンなども含んでるのでもちろん仕方ないのですが、本当に健康が一番だと感じます。真皮出てますよ(笑)
でもおかげでだいぶ良くなってきました!
このコウモリは肉食ではなくてフルーツを主食としているので 他のほ乳類のように感じて、怖い印象はありません。顔も鳴き声も凄く可愛んですよ!