1/23/2012

Double box work


土曜日ニアのおばさんにあたるジャズのオーナーのジェラルディンさんと
プライベートレッスンをしてきました。内容はグレッグのダブルボックスワーク。
犬のラインとフロント、レアクロスのポジションなど
私達のハンドリングを中心に細かく
解りやすくしっかり指導してくれました。
私達の通うスクールはグループレッスンの上かなりペースが遅く
ニアのクラスはまだトンネル一つとジャンプ2つ程、ニア以外は
誰もウィーブが出来ていません。。反対にシルビアのクラスは
ペースが速い上に初心者向けの細かいインストラクションが無い。
(もちろん聞けば細かく丁寧に教えてくれます)楽しいけど
ビデオ撮影だけでは見えない部分が沢山あるはず。
という事で始めたこのプライベートレッスンです!
随分アジリティについて勉強出来きました :)

Very exciting! We did Greg Derret's double box wok with Geraldine.
It was our first private lesson with her, who own Niah's anty Jazz.
We feel our agility school is a little slow and not enough practice 
since I am in a big group of classes, and so far, niah only used 2 jumps
and one tunnel, no other student can not weave yet..but school IS very important 
learning environment and I like our instructor a lot!
But we have been doing online lessons with very fast Silvia. 
So it is time to learn more specific lessons!
Great to meet Geraldine and her instruction was very clear and excellent!
we learn a lot about agility this weekend :)

No comments: