1/10/2014

Koto's Rehab report

金曜の夜は琴のリハビリでした。
レーザー鍼治療とリハビリのエクササイズ、ウォータートレッドミルを始めてから約1ヶ月、
琴もニアも足、背中を中心にかなり筋肉が付いて来ています。(得に琴)
ボールやディスクのエクササイズは素晴らしい!
体重も2キロ弱落ちていて、ニア君が15.4kg 琴が14.4kgでした 。
ニアはもう少し筋肉を付けないとダメですが、琴は足の回復はとてもいい調子。
マルコム先生に見てもらっているのですが、”柔軟度が本当に良くなっている”
言っていました。ただ問題の前足はやはりカートリッジの上下の骨の位置がすこしずれていたのでこれは 
マッサージして治してもらいました。
でも回復のリハビリ中になんども骨がずれたりするのは自然な事だそうで、ずれたら治していかないといけないので、来週もまた見てもらう事になりました。 でもマルコムが言うには この調子だとまたアジリティ出来るでしょう!
とかなりはっきり前向きに言ってくれました :)
嬉しい〜!! 今回 ウォータートレッドミルは、3分間のかなり速いトロットも
含まれた7分間、琴は頑張りました!初めの週はパニクっていたのに
もう全く恐くなくなったみたい!やっぱりボールとご飯さえあればハッピーな子なんですよ!マルコムの事も随分信用しだして、彼にマッサージしてもらっているときは
随分リラックス出来る様になりました!
写真はレーザー治療中の琴。レーザーを見ない様に犬用のゴーグルを着用します。
これが可愛い♥

We were visited Malcolm on Friday.  We have been seeing him for one month for Koto's rehabilitation exercises.  Since we start exercise, Koto and Niah both lost nearly 2kg and muscle has been building up perfectly! Niah still needs bit more muscle on his back & feet but Malcolm was really amazed how flexible is koto's legs are now and huge muscle build up exactly where he wanted:) 
Actually her bone was keep slipping out the position so it has been restricting range of movement, but he fix it. He said its normal to slipping out like this for awhile so we still needs to see him again next week but he was very positive that koto can go back to agility:) woohoo!!! me and dean had a big high 5 we were super happy !! She did nearly trotting water treadmill for 7min! She really enjoying rehab now and starting to trust Malcolm。

No comments: