1/30/2014

Camping at Prom Country Day 2-3

 








Camping day 2 was Australia day! 
After visiting Agnes water fall, we had a long long beach walk. 
Then cooked traditional Aussie Dinner! 
I don't normally eat red meat but it was good to do so for Aussie tradition of BBQ dinner :)
Dean really loves it!
We also watched gorgeous sunset with Niah and little fireworks on the beach ! 
Also seen many many shooting stars!! Amazing stars in Australian Nature!

Day3, we head down to Wilson's Prom National Park. Drive around beach to beach, and had a little rest at Tidal River's cafe for coffee and lunch.
Everywhere is... Just amazing view! I came here with my Japanese friends, and it was the very first camp spot for us to start our journey of Melbourne to cairns camping tour! I also have done quite tough one day hiking 6 years ago, 
It was just before Koto was born. A lot of sweet memories..
Wow, it has been 6 years since we came here. 

キャン二日目はオーストラリアディーでした。
滝を見に行った後、また別のビーチを2時間たっぷりと散歩して、
近くの小さな田舎街を探索してみたり!
キャンプサイトに戻ってからはオーストラリア人のトラディショナル、バーベキューで
思いっきりお肉と野菜を沢山食べました!私はベジタリアンではないのですが、
普段お肉は食べないので こうやって久しぶりにオーストラリアンディナーを
頂きましたが、結構美味しくたべれました :)
やっぱり友達と一緒にワイワイおしゃべりしながらのキャンプでの料理は
美味しい♥ 
食後はサンセットを見て、その後誰かが打ち上げていた花火もビーチで楽めて
素敵な夜でした!

3日目はナショナルパークへ。
ここは実は本当に思いで深い所で、2003年に日本から沢山の友人がイベントの為に
やって来てくれた時、友達8人と夫とみんなでケアンズまで車でキャンプしながら車で北上したのですが、その第一日目のキャンプサイトでした!登山もしたなぁ。
それに6年前、丁度琴を飼い始める前に夫と一緒に1日ハイキングと登山をしました。30キロちかく永遠と歩いたんです!懐かしい〜 6年あっという間でした!また 来れたらいいな!

No comments: