1/05/2011

skateboarder Niah&Koto


ニアの今一番のお気に入りのトリックは前足で顔を隠すハイド !
完璧に出来る様になって かなりの頻度で ハイドって言わなくても 毎日やってくれます♪
可愛いのでついついオヤツあげたくなります。。琴の時はこのトリックを教えるのも本当に苦労し、今でも前足で鼻をスクラッチするのが彼女のハイド。でも ニアに簡単に教えられたのでもう一度琴にも教えていますが一度覚えたトリックを再トレーニングはかなり難しい。。。
 因に最近はスケートボードでも遊んでます。ニアも琴もスケートに乗って後ろ足でこげる様になってますよ
私はスケートボードなんて乗った事も無かったのに 乗り方を教えてるなんて変な感じです。。
ニアの顔に血がついていますが、この日、パピー犬歯が抜けました〜!もうすぐ大人の歯だね

Niah's favorite trick at the moment is "HIDE"
its so cute to look at it! and he also love it! I am re-teaching Koto to Hide. She only scratch her nose, not really hiding her face over.  but it is not easy to re-teach already learned tricks.. I changed name and capturing natural behavior to re-set.
They are also learning skate boarding last few days! 
Pretty funny.. I actually never ride skate board but I am teaching them how to ride! 
I found this broken skate board on the street.  So I fixed wheels and it is no problem for dog's light body weight!
Niah has a bit blood on his face in this picture, he lost one of his canine puppy teeth this day!

2 comments:

mika said...

haha! 人間だったら後ろにひっくりこけるのが
オチでしょ〜^^ こわいこわい。
怖がったりしない??
ほんとになんでもこなせるワン子やねー
ニア君も琴もいい子!!

emi said...

>ミカさん
ニアは一切怖がらないよー 
このスケートに乗ればご飯もらえる!
くらいにしか考えてないよ
琴は始めはすこし怖がってたけど
琴のほうがしっかり前足に体重かけて後ろ足でこいでるよ。
ニアは軽すぎるからなかなか動かないね。。 今度ビデオのせます