1/05/2011

blind brother

 Happy loose leash walking
 Hey, come this way brother!
aww..  a little rest..
Before, I wrote a story of Blind BC Bonnie and Clyde. I met these 2 fox terrier at the park who are exactly like Bonnie and Clyde.  One is over 10 years old and blind, another one is just about 2 years old.
When owner got this black faced younger dog as a pup, she taught him to hold old blind brother's leash and walk with him.  They trust each other and both are very happy to walking together!  2yo is always working for owner to keep blind one with them! very reliable!
以前ボニー&クライドという名前の盲目のボーダーコリーとその世話をする若いボーダーの話をのせましたが  まったく同じような光景を公園で目にしました。10歳を過ぎた盲目のフォックステリアとそのリードをひき 飼い主の後へしっかり連れて廻る若い2歳の子。
二匹とも凄く嬉しそうに散歩を楽しんでいましたよ!

2 comments:

mika said...

すごい!テリアってこんなこと出来るんだー!
フォックステリア、ジャックと似てるね
こんな賢いんやねー犬って。
犬同士でちゃんと会話が出来てるってことかな!
いいもの見せてくれてありがとね

emi said...

>ミカさん
フォックステリア、ジャックと同じくらい良く見かけるよ
この顔の黒い子タイプがおおいかな。ジャックよりも足が長くてからだが大きいよ
やっぱり2匹飼うは本当にいいなぁと思った瞬間でしたよ