12/08/2010

week 15

 
琴の分離不安対処で 昨日と今日は朝と夜2時間外出しましたが
コングにフードとクリームチーズをたっぷり詰めて出る前に二匹にあげて テレビをつけたまま、そして裏のドアを開けたまま外出してみたら何だか帰って来ても落ち着いていて凄く穏やか!遠吠えもしていませんでした。トイレもちゃんと外でしていました
もちろん家に帰ったら5〜10分は必ず犬達を無視します。 カギを閉める音は家に居る間に、1時間ごとに何度も繰り返したので だいぶ私が外出する音だとは思わなくなってようです。 時間があるのでどんどん練習して外出の時間を伸ばし行こうと思います!

今日 ニアは公園の近くの道を歩いてるとトラックや救急車に震え上がってました(笑)
掃除機も怖くてお漏らしします(笑) あー可愛いけど教える事が一杯!
今週ははGo To Mat, レトリーブ、クレートゲームをやってます。トイレのベルは二匹ともいい感じで覚えて来てますよ

I have been trying to reduce Koto's separation anxiety stress for the last few days. I was away for few hours yesterday and today but I left full of cream cheeze and food sfuffing in kong and gave them before I leave and I left TV on, back door open for toilet access.  
Koto was not hawling and both dogs were very calm when I came back home. I normally ignore them for 5-10 min and also started to let them to used to the sound of rocking door key many times a day.  I will add more duration each day and keep pracitce.
Today's Niah, he is really scared of sound of trucks, ambulance car and vacuum machine!! Oh-I have so many thing to teach him! but it is a joy as well!  I taught him Go to mat, Retrieve, Crate Game and ring the bell for toilet for the last few weeks!  Both dogs are going very well!

No comments: