12/15/2010

1st Herding fun

Blue-Merle Kisses!  
Coolies and BC Niah!
Beautiful Ella!! Means "come here" in Greek!
She looks like your mother, Niah!
Jasper the coolie!  


 New Black Kelpies! Beautiful dogs! (ada the puppy and orson)
 Herding Rottweiler!!!  
She was absolutely gentle, submissive and excellent herder!
I was very amazed!

Niah 1st Herding! (1st time to meet sheep)


今年最後のハーディングレッスンに行ってきました!本当に久しぶりだったのですが、かなり楽しかった〜。
琴は久しぶりだったので 初めはかなりの興奮状態で走る走る。。おかげで全然琴の写真とれませんでした。
またもや大変でしたが2度目は少し落ち着いてコマンドも利き始めました。ハーディングが終わった後の琴のものすごーく幸せそうな顔をみてもっと頻繁に来ないとなぁ、、と反省。アジもいいけど まだまだアジの楽しさを知らない私達なのでハーディングも平行してやって行きます。
ちなみにニア君もハーディングデビューしてきました。それに社会科には最高な場所!犬好きな人と犬が沢山!!ワーキングドッグとパピーと遊べて楽しかったみたい。それにしても天性ですね〜 ちゃんと羊の追い込み方知っていました。
落ち着いているししっかりディーンの動きを読んでいました。早めに始めたほうがいいという意味もようやく わかりました!(意見は人それぞれですが)途中落ちてる羊のウンチをスナック代わりに食べるので(笑)集中力にかけてましたが。。まぁまだまだ3ヶ月のパピーですね♫ 


そして 今回沢山のかっこいいクーリーに会いましたよ!ピンクの首輪、垂れ耳トライマールのエラちゃん、と15歳のブルーアイの子(名前忘)、レスキューされたジャスパー、今では教育熱心なオーナーに引き取られて本当に健康で幸せそう!
本当に可愛いです。エラちゃんはあまりの可愛さにうっとりほれぼれ〜!動きも体格も性格も最高!
そして写真はハーディングをするロットワイラー!昔はケトルドック(牛追い)としてロットを使っていたらしいです。意外とジェントル、すばらしく服従したロットで飼い主も凄腕のハーディング経験者でいいもの見てきました♫ 


We finally made to herding class before the end of the year!! yay! It has been so long since Koto herd sheep so she was full on-high-energy.. (well as usual is good description)Thats why I couldn't take her picture at all... but 2nd run was a little better.  
She started to listen to commands and a little calmer.  We needed to come here more often.  I really felt that after saw Koto's Happy face expression after herding sheep!!   Niah did try too! He was very good and knew how to move sheep already!
He also enjoyed having a little poop as a snacks during herding!  it was so funny and yukky!!!
Video is coming soon!



There were beautiful dogs and people! we enjoyed our self so much, and ofcause koto.. She was a bit  too excited at first, then injured her paws as always.. She is back in rest at home..  Niah join Blue-Merle-coolie club!  Coolies are excellent dogs.  
I was in love with this Tri-Coolie girl called "Ella" (pink caller, she is 1.5 yo, from Ararat farm)
I have never seen floppy ear Coolie! and she was just beautiful!  Blue-merle with blue eyes is 15 years old! she was absolutely beautiful too! 
The last one is Jasper!  He is stunning coolie and very lucky boy rescued by excellent owner.

3 comments:

mika said...

ニアすごい!なんて出来た子!もう落ち着いて
追うことができるとか、すっっげーー(@@;
はぁぁ羨ましい事ですね〜^^
エラちゃん凄くワタシ好み!!綺麗な犬!
このブチブチも好き♪ 顔はBCにしか見えないね
トライマールも珍しいなぁ
可愛いクーリーまた載せてください

emi said...

>Mika chan
コの子は将来もずっとこうだと思う。
なんだか いやに落ち着いてるのよ。
ジェントルで犬と人に優しい犬が欲しかったから 完璧です。
でも琴とは正反対!!

emi said...

>Mika chan
コの子は将来もずっとこうだと思う。
なんだか いやに落ち着いてるのよ。
ジェントルで犬と人に優しい犬が欲しかったから 完璧です。
でも琴とは正反対!!