6/26/2016

Nationals 3-5 Days







 Photos from Animal Action Shot (Niki Drage) Thank you!!!

Ahh! If you are ever visiting here few times, So sorry, I totally abandon my blog for awhile, Its been somewhat chaotic days, and I just didn't have time for my diary!
So.. Its been too long to report the nationals now, so quickly (in English!)
Niah and I couldn't get to the final because of unlucky one bar!! every run, and he also gets scared of see-saw and totally refused to go to Dog walk and See saw.
I didn't run all the agility unforturately.
Koto and Dean did awesome on Sunday's JDM final and the acutally clear run with Dean's amazing calmness and concentration. I always suprise how good is Dean, when he does things in the most nervous situations, He is really amazing husband (sometimes!!)
And I am so so proud of my crazy Koto did her best, jumping the height she hasn't jump for 2 years, stayed calm and did exactly Dean asked! Very good girl :)

ごめんなさーい!完全に日々の忙しさに飲込まれてブログを放置してしまいました。
本当に今更なのですが、Australian National の続き!
金曜日が完全にキャンセルとなったので
土曜は金曜にあるはずだった競技を縮小してJDM/ADMが1走ずつ、それからSnookerが1走ありました、が、前にも書いた様にシーソーで完全にコンタクトの自信を失ってしまったニアを走らせるのは可哀想なのでアジリティは辞退。JDMのみ。snookerもコンタクトがあるので無理、、、と言う訳でちょっと走ったけど、コンタクトは無視してさっさと退場。。ジャッジさんごめんなさい!
JDMの最後のコースは結構タイトでちまちまコース、こういうの、私とニアはかなり得意なんだけど、最後Forced Front Cross をするつもりだったところ、、ふっと忘れてしまい、あわててPush backに変更したせいでニアとぶつかりそうになり、バー落下。。
私達ペアはFinalへ進む事はできませんでした。(涙)_
棚ぼたの9位で出場権獲得したの琴とディーンに頑張ってもらうしかない!
と言う訳で、日曜はファイナル。
500のファイナルは28匹が走り上位3位を争います。
ディーンと琴は2走目!速い方が断然集中力もあがるし、琴もそわそわしなくてすむから
これまたラッキー。
結果は唖然!ディーンのいつもの集中力と落ち着きで見事クリアー。一カ所ものすごくワイドになった箇所があり、それからダブルバーに後ろ足がカツンとあたったにもかかわらず
バーはおちず、なんとも全てがラッキー!!
琴にはこの2年、500を飛ばせてなかったしディーンも競技会には約2年でていない状態なのに、遠征してるし、ちょっと遊び!くらいなノリで申し込んだNationalだったので驚きでした!
おめでとう琴、ディーンさん!よくがんばったね〜❤

No comments: