3/06/2015

Zeljko Course-6





ジェリコのコース6はシンプルなようですが、沢山練習課題がでました。
まず裏飛び、PushがIndependentではない。。得に15、16番を私がプッシュしすぎ、助けすぎていてニアのライン上に私が居る、そのせいでニアのスピードが落ちているとのコトです。同じくForced Front Crossも。。ニアにライン上にいる、ウイングから近すぎ、そのせいでスピードが落ちている。。

前にも言われたんですが、癖ってそう簡単にはなおらないんですね、、
そして今回もジェリコにそれじゃーだめだ!!ってメールでさんざん言われた後、
ファンデーションの自主練(ビデオ2)をしましたが、なんか凄ーくハンドリングが楽になった!やっぱりファンデーションは常日頃からやらないと犬もハンドラーも忘れてしまうんですよね。。ハンドリングだけではダメですね。。
でも最後の部分だけは褒めてもらえました!
というより、まったく文句の付けどころがない!っだって:)

Course 6 was looked quite simple, but we had so much to practice. 
Forced Front Cross and Push back is the worst, I need to stop helping him too much and being on the dogs line.. I am preparing my self how and where to stand and then making Niah slowing down too much.. Same as FFX...

Yes, Zeljko told me those things before, but I must keep on practice regurarly, otherwise, very easy to forget those moves.. its my habit.. and we need to keep doing foundation, Foundation always make agility easy for handler :) 
But he said the end part did looks really nice, nothing to complain about handling!! :D 




No comments: