3/24/2015

The reason why "Hunchy running Niah" at O/E Seminar ?!


Finally went to the Sports vet and did all assesment and X-Ray.  
He sure was scared of arena sound, but I could see that it was more than 
just scared.  He is not a fast dog, but he is also not a slow dog when he run. 
It was not only motivation. He was running very strangely.  

I found why he was running so so slow and jumping so so low, with knocking every push out bars! 

He had a pain in his lower back when he was running on wood chip surface, and there was muscle inflammation around the lumber spine, which causing pain and irritation.  Lucky it was minor injury- He can keep doing agility and all daily exercise.  Just need to build specific muscles and do stretches and lazer treatment to take the pain away. 

We also done Koto's re-assessment, and she was pretty good :) 
A lot of Gym works with them for next 4 weeks!

ニアくん、セミナーでかなりちんたら走っていたし、普段600でトレーニングをしていてバーを落とす事なんてないし、走り方があまりにも変だったので
スポーツベットでレントゲン撮影と検査をしてきました。

最近 背中をぐりぐり、すりすりよくやっていたし、背中をかいたり、
咬んだりしているのを見ていたのでなにか後ろ足から背中にかけて違和感があるのは
解っていました。
先週のウッドチップのサーフェイスでアジリティをしてバー落下が酷かった話を先生にして、その後 色々なサーフェイスの上を歩かせたとき、
(じゃり、小石、ゴロゴロの石、砂など)
ごつごつの石の上はかなり嫌がって避けようとしたり、へんてこな歩き方をしているのが判明。

レントゲンをとったら腰椎とその周りの筋肉に腫れがみつかりました。腰椎周りの筋肉のつき方も乏しく、痛みがある事が判明。この痛みのせいでウッドチップのサーフェイスのジャンピングはかなり辛かったのだと思います。

これからレアエンドの筋肉付けのエクササイズとストレッチ、それから
痛みを撮るためのレーザー治療を1ヶ月やっていきます。

でも大した事はなかったです。 こういった怪我は私達人間にも良くある事で
(例えば重いものを変な体勢で持ち上げたりとか。。)普通にアジリティも続けていいし
もちろん毎日散歩も運動も。筋肉を強化して身体を鍛える事が第一なので本当によかった。。
琴も久しぶりに再検査してもらいましたが、彼女はとってもいい調子!
先生の犬 ジャーマンクーリーのダスティとずっと遊んでました。

さぁこれから4週間、毎日エクササイズです。。
頑張ろうね、ニア&コト






No comments: