1/03/2013

Running contact update Day 15-19 -Niah-






Koto had a small accident and injured her shoulder 2weeks ago.
so we haven't done running contact with her, but Niah has been running great.
We have 2 flat plank with barrier, and he is not leaping at all at the contact. 
His run became very consistent style and not much No-Reward tries :)
We will start running on low Dog Walk from this weekend !
Koto is nearly recovered, so should be able to run again from this weekend too.
Oh, And I think I am finally started to see hind feet placement on Contact zone now :)
Clicking timing is getting better too. I just need to get rid of mistake clicks now! 

今年始めにした事はニアとランニングコンタクトの練習でした!
パートナーはドッグウォーク作り :)
琴に年末にちょっとしたアクシデントがあり、左肩を痛めたので運動は一切禁止していたのでが、
随分良くなりました。今回のキャンプは琴の怪我の為残念ながらハイキングは出来ませんでしたが、
川の水泳で琴のリハビリをする目的だったんです!)週末から琴とトレーニング再開します
ニアはあれから沢山走って凄くいいランニングスタイルが出来て来ています。
次回から低いドッグウォークに設定を変えます。
ちなみに、だいぶコンタクトが見える様になってきました!!クリックのタイミングもOK、でも
間違いクリックがまだぼちぼちあります。。

No comments: