6/20/2011

herding lesson 4 (Niah 9month old)

Niah pushing sheep
He started to use his eyes!
Today's sheep were very relaxed one!
he kept himself in position of right next to sheep. good distance
Koto the hurricane!
 
Koto the Hurricane! She is too fast to take photos...
Link to Herding School video 19th June, 2011
Sunday was Niah's 4th Herding lesson.  Oh- He is very calm/gentle and excellent in movement.  we still work on stop/steady in command, but going right (over) and left(back) are getting very well!  He is observing our commands and sheep movement very well!  Naturally born to herd! (gently ;)
Koto.. She was good in the small pan, but she lost control in the big pan!  Koto the Hurricane is back! so then I can not take her pictures well...(too fast miss!) 
日曜にニアの4回目のハーディングレッスンに行ってきました。ニア、どんどん良くなってます!いい体勢、距離、動きの早さも凄くいいし、しっかり私達のコマンドと羊の動きをしっかりみてる。9ヶ月なのに生まれながらの天性って凄いなぁ〜 まだ幼さがあるけどカッコよくなってきたなぁ。私はこれからニアのハンドリングをするので今日はニアと一緒にレッスンしてきましたが、ニアとはかなり楽しかったです(琴は難しい。。)琴は小さいパンでのレッスンは良かったのですが、大きい方に行ったら完全にロスとコントロール。。ハリケーン化したので中断しました(笑)動きが本当に早くていつものように写真全然撮れないし。。これも天性!いいコンビの姉弟です

No comments: