10/17/2009

Spirit of the land



この日は日の出前に起床し朝日に染まるウルルを観賞しに出かけた。静かな朝だったが風が強かった為登山は閉鎖。代わりにウルル 麓巡りショートウォークをしてキャンプサイトに戻り朝ご飯。その後カタジュタへ行き風の谷オルガ岩郡散策をした。30度を超える猛暑の中の往復2.5時間のウォークだったがこれが本当に最高だった! 風の吹き抜ける音が常に聞こえる広大な大自然。 風の谷と言う名が本当にピッタリでまるで宮崎駿の世界だった。ウルル、カタジュタ岩郡は精霊が宿っているかの様に優しくて力強い表情を持っていた。今にも動き出しそうだというのが一番の印象だった。素晴らしい経験をした。写真はすべてウルル(エアーズロック)の表情豊かな一枚岩。 カタジュタ風の谷(オルガス)の写真はまた後ほど!

We viewed Sun rise in the morning, then went for short walk after. It was very quiet and calm morning but windy so Uluru climb was closed. We went back to the camp site to have breakfast, then left to Kata Tjuta (Mt. Olgas) for Vally of the wind walk. Spectacular massive-spiritual rocks seems likely have become sentient after a long period of time. I thought all rocks have souls and sprits. It was very much like Miyazaki Hayao's world.

No comments: