1/19/2016

Karakuni-Dake Hiking


初めての霧島連山、登山開始!左側が硫黄岳

硫黄岳の登山口、険しそう〜

この左側の韓国岳頂上を目指します。

霧島連山とえびの高原

5合目をすぎると景色は急に変わりました

かちんかちん







12/27日鹿児島と宮崎の県境に位置する霧島連山の20を超える火山群の中で最高峰の1700mの高さの韓国岳に登ってきました。頂上からの眺望はとても雄大で、晴れていれば高千穂峰、遠くは桜島まで一望できるそう。この日は残念ながら厚い霧のせいであまり見えませんでしたが、うっすらと優雅な大浪池を山頂から見る事ができました。
5合目を過ぎてからがらっと景色が凍り付いたのがとっても印象的でした。
前日テレビでGrate Traverse日本二百名山 をみたし、久しぶりの登山だったので登れる程のスタミナがあるのかちょっと不安だったんだけど、いざ登り出したら速い速い。
なんとも元気がでる山で パワフルに一気に登れました! とってもやさしい1700mでした。
でも山頂からの眺めた絶壁は 恐い、、でもなぜか飛び降りたくなるような、ジャンプしたくなるような、覗くのもこわいような。。 

帰りもしゃかしゃか下って、えびの高原の温泉にゆっくりはいって身体をやすめ、ちょっと御池に立ち寄ってかえりました。御池は酸性湖のためプランクトンが少なく透明度が高いらしく、とても奇麗なコバルトブルーでした。1日に七色に変わるといわれるこの池は、えびの高原で唯一自動車の中からでも見ることのできる池!なんですって。


On 27th of December, I climbed the mountain called Karakuni-Dake in Miyazaki with my sister and her dogs. 
It was great little mountain for day hiking, and the view from the top was incredible, somewhat pieceful and yet powerful. 

Mount Karakuni is the highest peak on Mount Kirishima, which stretches across southern Kyushu. The peak stands about 1,700 m above sea level, and was formed by a volcanic eruption 17,000 years ago. The peak is topped by a caldera with a diameter of 800 m and a depth of 300 m, and the summit affords outstanding views of the other peaks on Mount Kirishima, as well as Sakurajima, an active volcano floating in Kagoshima Bay in the neighboring prefecture. Another attraction is the opportunity to see a diverse array of plants and wild deer. Panoramic views spread out before you.

-text from : http://www.jnto.go.jp/eng/location/spot/natuscen/mt-Karakunidake.html

I was a bit anxious about if I have enough stamina for climbing, (since I haven't done much hikes since the last trave in Japan)  Because the night before, we watching Mountain Climbing tv program called Greate Traverse by Tanaka Yoki, challenging 200 mountains.
But it was opposite, This mountain was powerful! 
Made me wanna fly, 
Made me wanna jump into a massive crater lake, 
Made me wanna run to the top.  

Lovely hiking day and Enjoyed my self so much!! 


No comments: