5/25/2015

Hiking in Kyusu













ゴールデンウィーク、私達は九州の大分県、久住連山にてハイキングをしていました!
ずっとスモッグが厚く覆いかかっていた九州ですが、この日は前日に雨が降ったのもあり
本当にラッキーな事に午前中はスッキリ晴天!午後には少し幕がかかってしまいましたが
でもいつもよりきれい
朝4時30分に宿泊先を出発して、5時前から牧ノ戸峠から登り始め、第一休憩所でゆっくり朝日を見る事が出来ました:)奇麗だったなぁ
この日はゴールデンウィークまっただ中だったこともあり、
駐車場はあと4−5台ぶんしか残っていませんでした。
10時を過ぎた頃には驚く程人.人.人!!
 
でもみんなマナーがいいし、得に外国人と一緒の私達には沢山の人達が話しかけて来てくれて、色々な話が聞けたり、沢山挨拶したくれり、最後までずっと気持ちがよかった。

この日は結局3つの山の頂上へ登りました。
久住山、男池ー中岳、天狗が城というコース。
みんな高さは同じくらいでそんなに大変な上り道ではありませんでしたが、
全部の山からまったく違った風景が見れたのが面白かった。

日本の山は本当にきれい。
東京に住んでいた頃は長野や岐阜、富山で登山をした事がありますが、
これから帰国したら必ずどこかに登ろう! 
観光やショッピングも楽しいけど、こうやって自然と向き合う時間は本当に本当に
大切だとおもう。

チャーリー、キャロライン、ディーンみんな大喜び!連れて来てほんとうに良かった
3時前には切り上げて、温泉直行!
登山の後の温泉 :D 幸せ〜

Hiking photos in Kyushu!  
This is where my spirit lives! Kuju-Kogen in Oita :) 
Volcanic mountain ranges with full of natural hot springs. 
Every time we go home, we visit this area. 

It was a middle of golden week- so we started a day very early at before 5am to avoid traffic and see sunrise from the mountain. 
but wow, when we get to the car park. it was only few spots left! Lucky- 
A day before, we had a rain - and luckily, the rain washed out the pm25 smog- so we had a clear blue sky :) Very lucky for spring kyushu weather.

We actually climb 3 peaks! (photos above) Not that high mountains, and they are all close together, but all had quite different spectacular view from different perspective. very interesting, and it was great to see the lake Oike- as well!

It became so busy- but people are very friendly and very good manner- 
Many people talk to us, and we had such a great time all day long. 
My friends Charlie, Caroline and Dean all had a great time. So happy to see their happy face!  
After 7.5 hours hiking, we jumped into out-door hot spring!!! and 
had a GREAT lunch and nap :D 

No comments: