2/17/2010

Happy 2nd Birthday KOTO!




Happy 2nd Birthday KOTO!!

My little farm dog Koto is already 2 years old. It was so fast but very fulfilling two years. Describing rising Koto, it was almost like I am riding on an emotional roller coaster. We have learnt so much of dog behaviour, Animal phycology and how to training animals.
No matter she still chase fast movement objects, timid, shows fear aggression sometimes and also being intensive sniffer, every next day and every next year I am in love with her for whatever she is. She is very special girl, she runs like a rocket, great Frisbee catcher, excellent motivation and drive and very intelligent! Thank you Koto for being patient with me and teaching me so much. Let's have much more fun during your 2nd year and teach me more!

この間まであんなに小さかった琴も2歳になりました!あっという間に過ぎた2年間だったが本当に毎日充実していた。琴を育てた経験を思い返してみるとまるで感情のジェットコースターに乗っていたかの様にも思える。ある日は本当に楽しい1日でも、その翌日は腹を立てていたり悔しかったり。琴は私に犬の行動学、動物心理学、それから動物のトレーニングについて本当に深く教えてくれた。たとえ琴が速く動くものを追掛けたり、臆病、威嚇、それから地面の臭いを嗅ぎ回る手のかかるボーダーコリーでも、これが琴の個性で毎日、毎年そんな琴がどんどん大好きになるし、私にやる気を与えてくれている。ディスクにしてもアジリティにしても本当にボーダーコリーの素晴らしい素質がある有望な子でもあるし、この子の素質を伸ばしてあげるのは私の手に掛かっている。私に色々なチャンスを与えてくれる本当に特別な子。今まで何も知らなかった私に我慢して沢山教えてくれて有り難う。2年目も一緒にもっと楽しもうね。

No comments: