2/10/2017

2017 Our agility plan!

My 2017 started with full of training plans and I have now on going 3 online classes! 
Ambitious plan but so far, I am in control and enjoying little play with Koto and Niah. 

I am not a dog trainer or agility handler as I dream but I love playing with dogs and training Koto and Niah lift my life and I want to keep on learning even they are getting older.   We always have some topic to train, and when we crush on a problem, we just need to move on and try to fix that problem by happy training.  Most importantly, we need to keep on moving and never give up on those issues.  So here we have 3 lessons!!   

But started with a year with "a real life- training" at last weekend, I attend Australian agility instructor's workshop - and it was fun and made me think of a lot of detail of handling.  Megan gave me a great tips, especially for the fraction moment of connecting with dogs, and early que, handler's location, etc.. a lot of details to think about when I am running at the course. It was such a nice seminar. 

2017年は頭に中に入りきれない程の沢山の課題があるのです:)
ちょっと野心的すぎたかなと思いながらも、今 3つのオンラインクラスをやっています。
私はあんまり良いトレーナーじゃないし、夢に描く様なハンドラーでもなくていつも課題が多いのですが、前進するには本当に練習のみ。琴とニアはどんどん年をとって行くけど壁にぶつかったら一緒に、楽しみながら解決していくしかないんですよね、経験して覚えて行くいくしかないのですよね。諦めない事が一番大切。 

先週 オーストラリアのトレーナーのメーガンベルさんのワークショップに参加してきました。普段オンラインで練習しているので こうやって細かいハンドリングの指導をして頂けるのは本当にうれしいし、勉強になります。犬とのコネクション、ハンドラーのロケーション、速めのクロス、一人の先生からずっと教えてもらうのではなく、色々な人に色々なセオリーを教えてもらうのはとても大切だとおもいます。いいとこ、自分に会う所取り!かなり勉強になったセミナーでした。


I am still taking handling class with Zeljko. 
He is the best instructor I have ever had,  we improved so much from his comment, thinking of handling, comparing handling choices-  I will definitely continue to learn from him until he is available.   Niah is awesome with Zeljko's course.  He can run most of very complicated courses. Here is one of the lesson from January.  

それから まだジェリコとのクラスも続けています。彼はインストラクションは本当にはっきりしてて、ストレートで良い所はいい!良くないときは もうぜんぜんだめ!!って感じで白黒ハッキリしてくれるので、本当に解りやすい。お陰でニアも私もかなり難しいコースも走れる様になってきたし、タイミングやニアの良い所、ダメな所、本当にはっきりしてきた。 相変わらず課題が多いけど、彼がインストラクターをしてくれるかぎり続けて行くつもりです。



No comments: